Dit is waarom u klantgegevens moet opslaan

Ik ken een 30-jarig schildersbedrijf uit de provincie Utrecht. Sinds de oprichting hebben zij consequent de gegevens van hun klanten bijgehouden. Inmiddels staan er zo'n 3000 (!) adresgegevens in de database. Dit is waarom u ook een relatiebeheer programma moet hebben:

1. U komt professioneel over

Stelt u zich eens voor dat u bovenstaand schildersbedrijf belt. Het schildersbedrijf kan meteen telefonisch melden dat zij voor het laatst geschilderd hebben in 2008 en 2006. Samen met u kan het schildersbedrijf controleren of de contactgegevens (e-mail e.d.) nog kloppen. Zo komen zij professioneel over, en dat wekt vertrouwen!

2. Nieuwe klanten werven is duur

U verstuurt gemakkelijk een reclamemailing wanneer u alle klantgegevens op een rijtje heeft. Deze mailing kunt u digitaal of per post verzenden. Zo houdt u goedkoop binding met uw doelgroep. Het werven van nieuwe klanten is vele malen duurder, dan het behouden van bestaande klanten.

De Vakcloud maakt het opslaan van klantgegevens makkelijk. Zo koppelen wij het contactformulier op uw website met relatiebeheer, waardoor u nieuwe klanten met een druk op de knop kunt opslaan. Bovendien worden klantgegevens automatisch in uw telefoon geplaatst. Hierdoor ziet u altijd welke klant belt.

Deel dit artikel met collega's!

Over de Vakcloud

De Vakcloud is een online stuk gereedschap voor vakmannen. Wij automatiseren uw gehele bedrijf, zodat u meer tijd overhoudt voor het echte werk.

Wilt u ondernemen vanuit de cloud?

Demo aanvragen